وي با اشاره به مذاکراتي مشابه با مقامات عماني تصريح کرد: با توجه به لزوم جذب 7 و نيم ميليون گردشگر خارجي و تشکيل کارگروههاي چهاردهگانه، اولويت جذب گردشگر کشورهاي همسايه هستند.
اين مقام مسوول در مورد اقدامات انجام شده از سوي اداره کل توسعه گردشگري، بازاريابي و تبليغات در 6 ماه نخست سال 91 نيز گفت: با توجه به لزوم توسعه همکاري با کشورهاي همسايه و انعقاد تفاهمنامههايي مشترک با کشور ترکيه در تيرماه سال 91 در مجمع توسعه گردشگري همکاريهاي فرامرزي بين ايران، ترکيه، آذربايجان و گرجستان شرکت کرديم.
وي افزود: در اين مجمع مقرر شد کشورهاي مذکور در حوزههاي تبليغات، بازاريابي، تورگرداني، همکاري در حوزه جاده ابريشم، برگزاري هفتههاي فرهنگي و برگزاري دورههاي آموزشي همکاريهاي مشترکي داشته باشند؛ همچنين هرکدام از اين کشورها شهري را با شهري ديگر از ساير کشورها خواهرخوانده کنند.
وي تصريح کرد: با توجه به اين که شهر سامسون ترکيه پيش از اين با يکي از شهرهاي استان گلستان خواهرخوانده شده است، ضروري است که از اين فرصت بيش از پيش بهرهبرداري شود.
تهراني کشور عراق را يکي از مهمترين بازارهاي هدف جمهوري اسلامي خواند و بيان کرد: در حال حاضر يکي از مهمترين بازارهاي کشور با جمعيت کثيري از گردشگران ورودي به ايران، عراق است که با مقامات گردشگري آنها براي همکاريهايي مجزا از سازمان حج و زيارت مذاکراتي خواهيم داشت.
وي همچنين از مذاکراتي با کشور آذربايجان خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با کشور آذربايجان، بهزودي همايش گردشگري سلامت ايران در آذربايجان برگزار خواهد شد؛ همچنين جشنواره خريد براي گردشگران آذربايجان را در ايران خواهيم داشت.
وي درباره برنامههاي معاونت گردشگري براي جذب گردشگران جنوب شرق آسيا گفت: برنامهريزي ما براي جذب گردشگران جنوب شرق آسيا با محوريت مالزي، اندونزي، چين و کره جنوبي است و با توجه به استقبال گردشگران اين کشورها از بستههاي سفر زمستاني پيشبيني ميشود بهزودي شاهد حضور فعال گردشگران اين کشورها در ايران باشيم.
تهراني همچنين از همکاري با وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: در پي مذاکرات صورت گرفته با وزارت امور خارجه کارگروه برند در گردشگري براي تعريف برند ايران تشکيل خواهد شد و بهزودي تعدادي از کشورهاي اولويتدار نيز براي لغو رواديد معرفي ميشوند.
ب/120
انتهای پیام/